Зимен-пролетен поход около хижа Момина поляна
heder

Русенската група е отново в действие. Пет човека смели планинари решихме да направим поход в Стара планина в района на хижа Момина поляна. Най-добрият вариант за начало е от безлюдната в момента хижа Кордел на няколко километна от село Дивчовото.

Там паркирахме колата и след кратки приготовления тръгнахме от там.  Хижа Кордел се намира до една малка рекичка, която трябва да се пресече и да се тръгне нагоре през гората. Времето за наш късмет беше тихо и топло за сезона.

Momini polqni St. planina

След едночасово катерене излязохме от гората и направихме първата почивка на Момина поляна 1. Доста се изпотихме и трябваше да се преоблечем. Кратка 10 минути почивка и ни очакваше преход през гора и следващата Момина поляна 2 после отново гора и Момина поляна 3.

Приятен и много зареждащ поход около хижа Момина поляна

Времето продължаваше да е приятно за разходка, а в далечината се чуваха гръмотевици. Пътеката, която следвахме подсича билото на Стара планина, по-специално връх Момин чукар и ни отвежда до красивата местност Сенкова поляна.

St. planina Momini polqni

Тук направихме по-голяма почивка за да се подкрепим с храна и напитки. Оставаше ни още малко усилие през гората докато стигнем  до пътя водещ  до хижа Момина поляна. Хижарят бай Баньо ни посрещна усмихнат и ни настани в най-хубавата стая за 6 човека.

hiza Momini polqna

Тъй като той нямаше информация за гости от Русе, не се беше подготвил с храна. Предложи ако искаме да си сготвим сами супа леща. Имал всички продукти и достатъчно дърва за печката. Проблема е, че няма навити за готвене. Тъй като съм изявен готвач във Фейсбук, трябваше да спасявам положението. Приготвих вкусна леща документирана  с клип и снимки.

Momin chukar

На другия ден тръгнахме около осем и половина часа нагоре към местността Момин Чукар и връх Картал. Беше приятно нагоре през гората, но трябваше да качим 400 метра денивелация, което не ни затрудни особено защото сме подготвени физически.  Маркираната пътека минава през иглолистна гора, а след нея излязохме на поляна покрита с  твърд сняг. Времето беше повече от хубаво. Направихме си цяла фотосесия и клипове как катерим без проблем връх Картал.

vrah Kartal

От там продължихме по билото на Стара планина покрай изоставената и полу разрушена хижа Планински извори и на около 500 метра от нея чешмата петте чучура. Тук също си направихме няколко хубави снимки и започнахме изкачване към връх Тетевенска баба.

hiza Planinski izvori

Снегът по билото на Стара планина беше доста малко и на места почти сухо, което доста ни улесни и след 40 минути вече бяхме на върха. Направихме си цяла фотосесия с Данчо Дончев и Ивайло Ангелов, които имат традиция да се снимат голи до кръста на всеки по-висок връх независимо от метеорологичните промени на времето.

cheshma pette chuchura

Починахме си половин час, подкрепихме  се  с храна и вода и се наслаждавахме на красивата гледка на планината. Спускането започна през местноста Хайдушки камъни към Антонски превал или както е по-известен като Попови гробове. Направихме си пързалка по склона, която документирахме с клипове за доказателство. Пътеката, която хванахме минава през връх Свинска могила, която ще запомня с това, че ми свърши батерията на фотоапарата и спускане към гората.

vrah Tetevenska baba

От тук нататък вече излязохме от маркираната пътека и следвахме трак в гората, който трябваше да ни отведе до римски път. Тракът минава през седловината Сонъра и надолу към дерето на реката. Под римски път трябва да се разбира малка пътека в гората, покрита с изгнили листа , която на места се губи. Видяхме две сърни, които бягат доста бързо и не успяхме да ги снимкаме.

Hajduzki kamani

Към края на целия преход бяхме доста изморени и след 7 часа и половина благополучно завършихме двудневния преход около хижа Момина поляна. Очакваше ни заслужена почивка в село Черни осъм. Условията в къщата са много добри все едно сте в хотел четири звезди. Любезните домакини се постараха да ни нагостят с местни специалитети и да пием от прословутата троянска сливова.